HYUNDAI IX35 - WYMIARY I NAPED

Informacje

Hyundai ix35 - wymiary i napęd


Model ix35 został osadzony na płycie podłogowej o rozstawie osi 2 640 mm powiększonym w stosunku do poprzednika o zaledwie 10 mm. Mierzący 4 410 mm długości i 1 820 mm szerokości, ix35 jest także dłuższy i szerszy od ustępującego modelu Tucson



v60


Hyundai ix35 - wymiary i napęd Hyundai




(odpowiednio o 85 i 20 mm), co umożliwiło wygospodarowanie dużo większej przestrzeni wewnątrz przy jednoczesnym obniżeniu wysokości całkowitej o 20 mm do 1 660 mm bez negatywnego wpływu na ilość przestrzeni nad głowami pasażerów.

Większy zakres regulacji przednich foteli pozwala wysokim pasażerom uzyskać dodatkową przestrzeń na nogi i nad głowami.

Pojemność schowka w centralnej konsoli wzrosła z 3,4 do 6,2 litra, również centralny podłokietnik jest dłuższy i wyższy, co zapewnia lepszy komfort.

Wejścia USB/Aux zostały umiejscowione tak, aby zapewnić ergonomię dla przenośnych odtwarzaczy muzycznych.

Co więcej, wysokość mocowania tylnej rolety w przedziale bagażowym została zwiększona o 71 mm, aby zyskać dodatkową przestrzeń w bagażniku.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE

Atrakcyjność modelu ix35 zwiększają najnowsze, oszczędne jednostki napędowe oraz sześciobiegowe manualne i automatyczne skrzynie biegów. Dostępność poszczególnych silników może różnić się w zależności od rynku.

Klienci z Europy Zachodniej otrzymają do wyboru dwa oszczędne i ekologiczne silniki benzynowe: jednostkę Theta-II rozwijającą moc 166 KM i maksymalny moment obrotowy 197 Nm, która wydziela 178 g/km CO2 (2WD, manualna skrzynia biegów) oraz silnik Gamma 1,6 GDI o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 167 Nm (dostępny od listopada 2010), który emituje zaledwie 159 g/km CO2. Jednostka ta dostępna będzie z technologią ISG start-stop, pozwalającą zredukować ilość emitowanego dwutlenku węgla do poziomu 139 g/km (2WD, manualna skrzynia biegów).

Europejska gama silników wysokoprężnych obejmuje dwie zupełnie nowe jednostki: R 2,0 i U-II 1,7 (dostępne będą od listopada 2010 roku). Silnik R 2,0 będzie występował w dwóch wariantach mocy: wysokiej (184 KM/392 Nm) oraz niskiej (136 KM/320 Nm), a emisja CO2 wyniesie odpowiednio 165 g/km (2WD, manualna skrzynia biegów) i 158 g/km (4WD, manualna skrzynia biegów).
Jednostka U-II będzie dysponowała mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 255 Nm oraz charakteryzowała się wiodącym w swojej klasie poziomem emisji dwutlenku węgla zaledwie 149 g/km (2WD, manualna skrzynia biegów i system ISG). Obydwa silniki Diesla współpracują ze standardowymi, sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, podczas gdy jednostka R dostępna jest z opcjonalną, sześciobiegową przekładnią automatyczną.

Dwulitrowy silnik wysokoprężny R oferowany będzie także na rynkach poza Europą (za wyjątkiem Ameryki Północnej).

Na rynku północnoamerykańskim, gdzie model EL będzie sprzedawany pod nazwą Tucson ix, w ofercie znajdą się jednostki Theta-II o pojemności 2- i 2,4-litra.

THETA-II

Na bazie World Engine, największego na świecie programu dotyczącego silnika benzynowego, inżynierowie Hyundaia stworzyli lżejszy oraz bardziej wydajny paliwowo i ekologicznie silnik Theta-II.

Dwulitrowy Theta-II jest o ponad 10 kilogramów lżejszy od poprzednika. W celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji NOx, jednostka Theta-II została wyposażona w system zmiennych faz rozrządu Dual CVVT (po stronie ssącej i wydechowej), podczas gdy wersja Theta-I dysponowała jedynie systemem CVVT po stronie ssącej. Pozostałe zmiany objęły zastosowanie dwustopniowego systemu zmiennej długości kanałów dolotowych VIS, który umożliwia przełączanie pomiędzy długim, a krótkim układem kolektora dolotowego, co z kolei przekłada się na zwiększenie osiągów w pełnym zakresie prędkości obrotowej silnika. Górna powierzchnia popychaczy zaworów została pokryta warstwą diamentową DLC, co zmniejszyło tarcie wewnętrzne i zaowocowało mniejszym zapotrzebowaniem silnika na paliwo. Inżynierowie włożyli także wiele wysiłku w optymalizację ciśnienia pompy olejowej, aby osiągnąć idealne proporcje pomiędzy wytrzymałością, a zużyciem paliwa.

SILNIK DIESLA R

Jednostka R to najmłodsze dziecko rodziny silników Diesla Hyundaia przeznaczonych dla samochodów osobowych, który dołącza do konstrukcji U (1,1-, 1,4- oraz 1,6-litra), A (2,5-litra) oraz S (3 litry V6). W bazowej wersji 2-litrowej, silnik R generuje 184 KM mocy i 392 Nm momentu obrotowego.

Silnik R został wyposażony w opracowany przez firmę Bosch system common rail trzeciej generacji, którego piezoelektryczne wtryskiwacze dostarczają paliwo pod ciśnieniem 1 800 bar, zapewniając niespotykany poziom dokładności i kontroli.

Jednostka zawiera także sterowaną elektronicznie turbosprężarkę o zmiennej geometrii jako element systemu bardzo precyzyjnego sterowania doładowaniem powietrza.

W silniku zastosowano 16-zaworową głowicę z dwoma wałkami rozrządu napędzanymi wewnętrznym stalowym łańcuchem napędu. W celu zredukowania wibracji i obniżenia odgłosów dudnienia, motor R otrzymał dolny wałek wyrównoważający, który zamknięto w usztywnionej obudowie o drabinowej konstrukcji ramy, co zapewnia większą sztywność. Elementy pomagające obniżyć wagę to pasek napędowy wielorowkowy ze specjalnym systemem tłumienia hałasu, plastikowa pokrywa głowicy, plastikowy kolektor dolotowy oraz plastikowa obudowa filtra oleju.

Opracowany przez zespół 150 osób przy nakładzie finansowym rzędu 220 mln dol. silnik R czerpie wszystko, co najlepsze z najnowszych i najbardziej zaawansowanych narzędzi rozwojowych Hyundaia.
Do optymalizacji projektu wykorzystano analizę przepływu cieczy oraz analizę strukturalną i termiczną, natomiast komputerowe symulacje procesu odlewania pomogły otrzymać odpowiednie proporcje pomiędzy mocą, wytrzymałością a niską wagą.

Podczas trwającej 42 miesiące fazy rozwojowej zbudowano ponad 500 prototypów silników, które zostały poddane zakrojonym na szeroką skalę testom badającym osiągi, poziom emisji spalin, wytrzymałość, poziom hałasu i drgań wewnętrznych oraz wydajność chłodzenia i smarowania. Ostatecznie silnik został zainstalowany w pojazdach testowych i gruntownie przebadany w zróżnicowanych warunkach eksploatacji.

Jednostka R spełnia standardy emisji Euro-5 dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych oraz niezwykle wydajnego systemu recyrkulacji gazów wydechowych z zaworem zwrotnym.

Druga generacja silnika U-II 1,7-litra będzie dostępna także w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.






ZOBACZ RÓWNIEŻ :


Informacje Hyundai - Wartość rezydualna nowego Hyundai i30

Informacje Hyundai - Pięciu światowej klasy piłkarzy ambasadorami Hyundai

Informacje Hyundai - Hyundai Fleet Lease nowe możliwości finansowania

Informacje Hyundai - Hyundai ix20 już w sprzedaży

Informacje Hyundai - Hyundai najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną

Informacje Hyundai - Cztery nowe modele na stoisku Hyundaia w Paryżu

Informacje Hyundai - Hyundai ix35 zdobył pięć gwiazdek w testach Euro NCAP

Informacje Hyundai - Hyundai ix35 wysoka wartość rezydualna

Informacje Hyundai - Wakacyjne promocje w salonach marki Hyundai

Informacje Hyundai - Hyundai wyprzedza europejski rynek samochodowy

Informacje Hyundai - Hyundai rozpoczął program World Cup Before Service

Informacje Hyundai - Hyundai oficjalnie przekazuje flotę pojazdów

Informacje Hyundai - Hyundai ix35 najlepszy debiut w segmencie SUV

Informacje Hyundai - Nowe promocje w salonach marki Hyundai

Informacje Hyundai - Hyundai rozpoczyna akcję promocyjną

Informacje Hyundai - Hyundai ix35 dostępny z homologacją ciężarową

Informacje Hyundai - Hyundai i30U przechodzi facelifting

Informacje Hyundai - Hyundai konsekwentnie pomaga poszkodowanym

Informacje Hyundai - Hyundai oficjalnym partnerem UEFA EUROTOP

Informacje Hyundai - Osiem debiutów na stoisku Hyundaia w Genewie

Informacje